Tajemnice Skutecznego Odchudzania

UWAGA! W odróżnieniu od innych ofert dostępnych w Internecie, mój system oferuje skuteczny i sprawdzony sposób na utratę wagi.
Pobierz teraz!

Slimette - twój przepis na wymarzoną, szczupłą sylwetkę

Bieganie a odchudzanie

Wielu swoją receptę na odchudzanie znajduje w bieganiu. To ich odpowiedź na pytanie, jak szybko schudnąć. Jeśli i Ty postawiłeś na ten sport, możesz pogratulować sobie wyboru. Jest to bowiem jeden z najlepszych sposobów na szczupłą sylwetkę – w ciągu godziny pozwala spalić nawet 400 kcal! Bieganie umożliwia bowiem efektywne i w miarę szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Nie wymaga ono wielu godzin na siłowni, specjalistycznego sprzętu, czy dużych nakładów finansowych. Biegać możemy niemal wszędzie i właściwie w każdym wieku. Najważniejsze jest jednak to, byśmy stosowali się do kilku zasad, które zapewniają nam bezpieczeństwo podczas tego wysiłku fizycznego.

Jak biegać?

Najważniejsza podczas tego wysiłku jest systematyka i cierpliwość. Najlepsze efekty daje bieganie o poranku na czczo. Niektórzy specjaliści oraz instruktorzy polecają wypić przed biegiem herbatkę ziołową o działaniu odchudzającym, czy filiżankę kawy. Jeśli zażywasz tabletki na odchudzanie, to również odpowiedni moment na ich połknięcie. Wspomogą one Twoje wysiłki, wzmacniając i przyspieszając proces metabolizmu od wewnątrz.

Każdy trening należy poprzedzić krótką rozgrzewką. Nigdy nie zapominaj o niej, bo niewykonanie jej może łatwo doprowadzić do kontuzji. Bieg stanowi bowiem duże obciążenie dla stawów. Podczas rozgrzewki szczególną uwagę poświęć kostkom. Powinieneś również wyrobić w sobie nawyk rozciągania mięśni po treningu.

Nie zrażaj się gdy po pierwszych tygodniach, nie zauważysz większych efektów swoich ćwiczeń. Musisz mieć świadomość, że pierwsze dni biegania pozwalają przyzwyczaić się organizmowi do większego wysiłku, dopiero po tym okresie następuje spalanie.

Teraz napiszemy o bardzo ważnej zasadzie. Nie trenuj agresywnie! Twoje wykończenie, brak sił i niemal omdlewanie z wyczerpania po 15 minutach biegu będzie o wiele gorsze niż lekkie zmęczenie po pół godzinie. Pamiętaj, aby biegać z intensywnością 60-75% HRmax (tętno maksymalne, czyli szybkość bicia serca, podczas którego odczuwasz, że to jest Twój maksymalny wysiłek, z jakim możesz ćwiczyć. Dla każdej dyscypliny sportu wyznacza się swój indywidualny HRmax. Najpopularniejszym wzorem do obliczenia HRmax jest odjęcie od liczby 220 swojego wieku. Tętno możesz kontrolować również za pośrednictwem pulsometra). W praktyce jest to taka intensywność ćwiczeń, która pozwala na w miarę swobodną rozmowę. Większa intensywność zamiast spalać jeszcze więcej tłuszczy, jakby mogło się pozornie wydawać, będzie pozbywała nas z organizmu węglowodanów. Nie o taki efekt przecież Ci chodzi!

Gdzie biegać?

Generalnie biega się albo w plenerze albo na bieżni. To dwa najpopularniejsze miejsca do uprawiania tego sportu. Zasada jest taka, że dużo przyjemniej podczas ładnej pogody poruszać się w plenerze. By nie znudziła Ci się zbyt szybko jedna trasa, wybierz kilka i pokonuj je naprzemiennie. Warto również wybierać, ze względu na obciążenie stawów oraz kręgosłupa podczas biegów, dobre nawierzchnie. Nie najlepszym pomysłem jest poruszanie się po twardym betonie, lepiej biegaj po asfalcie, tartanie (podłoże wykorzystywane do budowy stadionów). Dobre są też leśne ścieżki. Jednak pamiętaj, aby wybierać te poznane wcześniej, by nie trafić na nieznany korzeń, czy na nierówności zwichnąć kostkę.

Jednak jeśli na dworze jest szaro i zimno, dużo przyjemniejsze będzie wybranie się do jednego z klubów fitness. To miejsce, gdzie do naszej dyspozycji zostaną oddane sprzęty sportowe, w tym nowoczesne bieżnie. Są to bardzo wygodne urządzenia, pozwalające na systematyczne badanie pulsu oraz monitorowanie ilości spalanych kilogramów. Niektóre centra fitness zatrudniają również instruktorów. Warto zdać się na nich podczas ustawiania bieżni.

A może marsz?

Przeprowadzone badania pokazują, że dużo lepsze efekty od samego biegania daje bieg przerywany szybkim marszem. Jest to bardzo dobra wiadomość zwłaszcza dla tych, którzy zaczynają. Chwila na dynamiczny spacer pozwoli nam odpocząć i zregenerować siły przed kolejnym etapem biegu. Warto właśnie w ten sposób zaplanować swój trening.

Dobre przygotowanie to podstawa

Najważniejszą częścią garderoby podczas biegania są oczywiście buty. To ich odpowiedni wybór stanowi o sukcesie i bezpieczeństwie codziennych treningów. Nie łudź się, że zwykłe tenisówki rozwiążą Twój problem z niedostatecznym przygotowaniem do joggingu. Należy kupić obuwie specjalistyczne, przeznaczone do biegania. Najkorzystniej wybrać buty w sklepie sportowym, sprzedawcy doradzą tam, jaki model najlepiej zakupić.

Konstrukcja butów sportowych do biegania jest ściśle określona. Wnętrze powinna wyścielać miękka, przepuszczająca powietrze wkładka. Chroni ona nogi przed niewygodą. Zewnętrzna konstrukcja obuwia nie może ograniczać przepływu powietrza, przeciwnie powinna pomagać utrzymywać stopę suchą i świeżą. Pięta musi leżeć sztywno w bucie. Jej przemieszczanie jest niewskazane, a nawet niebezpieczne. Podeszwa ma za zadanie utrzymywanie stabilności biegu. Jej struktura gwarantuje przyczepność i wygodę biegania po różnych nawierzchniach. Szybkie odchudzanie umożliwiają również usztywniane noski, które dbają o bezpieczeństwo naszych palców. W razie urazu uchronią one nas przed wybiciem, czy zwichnięciem.

Na dłuższe trasy warto zabierać mapy, GPS (jeśli biegamy w lesie, na nieznanych terenach). Korzystnie również mieć zawsze ze sobą butelkę z wodą oraz zdrowy baton energetyczny, czy nawet kanapkę.

Zapoznaj się z opiniami moich klientów:

"Nigdy nie przypuszczałam, że mogę wyglądać tak dobrze. Udało mi się stracić prawie 50kg dzięki Twojemu programowi."

Karolina, Sanok

Cecylia "Steven, chciałam Ci tylko powiedzieć, że Twoja książka jest wspaniała. Obawiałam się przed zakupem, że znowu wydaję pieniądze na coś zupełnie zbędnego. Kiedy jednak zobaczyłam rekomendację na kilku stronach o zdrowiu i dietach, zdecydowałam się dokonać zakupu. Opisany przez Ciebie program wydaje mi się doskonały. Zmieniam teraz swoje nawyki i jestem na dobrej drodze do lepszego zdrowia."

Cecylia, Kraków

"Ta książka to jedna z lepszych rzeczy, jakie przytrafiły mi się w życiu. W przeciągu 4 miesięcy straciłam 22kg. Twój plan naprawdę działa."

Leokadia, Mińsk Mazowiecki

Julia "Twoja książka dokładnie zgłębia tematykę odchudzania. Dodatkowo działa inspirująco, edukacyjnie i pomaga skupić się na właściwym golu. Według mnie najważniejsza była część poświęcona metabolizmowi. Wcześniej sądziłam, że wiem naprawdę dużo na temat odchudzania i niczego nowego nie mogę się już nauczyć. Teraz rozumiem, że wiedziałam tak naprawdę bardzo mało. Twoja porady otworzyły mi oczy. Bardzo szybko zaczęłam postępować zgodnie z Twoimi wskazówkami i... straciłam 3kg w pierwszym tygodniu. Od czasu, gdy stosuję się do Twoich zaleceń straciłam w sumie 12kg (dwa rozmiary). Zamierzam dalej stosować się do Twoich zaleceń. Nigdy nie wrócę już do niezdrowego trybu życia. Chcę żebyś wiedział, że jestem bardzo wdzięczna. Każdy powinien zapoznać się z Twoją książka."

Julia, Malbork

"Przez wiele lat wstydziłam się swojego wyglądu. Po tym co osiągnęłam dzięki Twojej książce, byłabym skłonna zapłacić za nią każdą cenę. W najbliższe lato po raz pierwszy od wielu lat wybiorę się na plażę. Dziękuję za odmienienie mojego życia."

Marta, Kalisz

"Po zapoznaniu się z Waszą publikacją muszę przyznać, że jest ona bardzo rzeczowa. Zastosowanie się do Waszych porad pozwala wprowadzić zmiany w stylu życia, które prowadzą do utraty nadmiaru tłuszczu i utrzymania wagi w normie. Z czystym sumieniem będę rekomendować Wasz ebook moim klientom."

Jonna (farmaceutka z wykształcenia, prywatny trener z zawodu)

"Twoja książka nauczyła mnie o odchudzaniu wiele faktów, których wcześniej nie znałam. Z początku bałam się złożyć zamówienie, bo zupełnie nie znam się na Internecie i komputerach. Bardzo się cieszę, że przebrnęłam przez techniczną barierę i dokonałam zakupu. Jestem teraz lżejsza o 10kg i mam więcej energii na zabawę z wnukami!"

Felicja, Morąg

Artykuły na temat odchudzania: